Home

Direcția Administrația Școlilor

Direcția Administrația Școlilor

Serviciul Administrare Patrimoniu și Investiții Unități de Învățământ are, orintre altele, următoarele atribuții:

  • desfășoară activități și întocmește studii privind necesarul de construcții școlare, de investiții, reparații și modernizări la construcțiile existente, propune măsuri de folosire eficientă și rațională a spațiilor de învățământ existente;
  • răspunde de constituirea, completarea și actualizarea datelor și documentațiilor privitoare la unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza Sectorului 6, propunând stabilirea unui sistem de relații și responsabilități în acest domeniu cu directorii unităților de învățământ;
  • asigură întocmirea lucrărilor pentru fundamentarea bugetului anual de venituri și cheltuieli privind lucrările de refacere (remediere, reparații, consolidări) modernizare, inclusiv extinderi sau de desființare a unor construcții și instalații aferente;
  • furnizează datele referitoare la starea clădirilor și a terenurilor necesare întocmirii caietelor de sarcini și a altor documente;
  • răspunde de îndeplinirea obligațiilor care revin investitorului cuprinse în legile și normativele în vigoare în etapa de execuție a lucrărilor de investiții și a celor de reparații;
  • urmărește, pe timpul execuției și recepției lucrărilor, respectarea prevederilor și condițiilor prevăzute în avizele și autorizațiile emise și îndeplinirea sarcinilor date de alte autorități privitoare la lucrarea în execuție;
  • răspunde ca pentru lucrările de construcții și instalații aferente, atât la lucrări noi, cât și la intervențiile în timp asupra construcțiilor existente (reparații capitale, consolidări, modificări, modernizări, extinderi, etc.) indiferent de sursa de finanțare sau de destinație, să se organizeze recepția acestora în conformitate cu legea;
  • întocmește, în părțile care privesc proiectarea și execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente, documentele necesare care constituie anexe ale contractelor: caiete de sarcini, propuneri tehnice, grafice de execuție, etc.;
  • răspunde de îndeplinirea obligațiilor legale care revin investitorului de îndeplinirea tuturor clauzelor și condițiilor prevăzute în contractele de execuție de lucrări, pe timpul derulării acestora, în ceea ce privește responsabilitățile investitorului, începerea și execuția lucrărilor, întârzierea și sistarea lucrărilor, finalizarea lucrărilor și perioada de garanție;
  • ține evidența lucrărilor în continuare, a stadiului fizic și valoric pentru lucrările aflate în execuție, precum și a celor care au îndeplinite toate condițiile de începere a lucrărilor.

Compartimentul deservire si întreținere unități de învățamânt are, printre altele, următoarele atribuții:

  • asigură întreținerea spațiilor verzi si a locurilor de joacă din incinta unităților de învățământ preuniversitar de stat de pe raza Sectorului 6;
  • efectuează deplasări la unitățile de învățământ preuniversitar de stat de pe raza Sectorului 6 pentru a constata deficiențele semnalate de acestea cu privire la spațiile verzi din curțile acestora (arbori căzuți, uscați, iarbă înaltă, coșuri și bănci deterioarate etc.);
  • asigură întreținerea băncilor, a echipamentelor sportive, a locurilor de joacă și a spațiului verde din curțile unităților de învățământ preuniversitar de stat de pe raza Sectorului 6;
  • intervine în baza dispozițiilor primite de la directorul executiv al instituției la mici reparații la gardurile unităților de învățământ preuniversitar de stat de pe raza Sectorului 6;
  • urmărește respectarea normativelor prevăzute de legile în vigoare privind protecția mediului în general și a fondului vegetal în special, propunând măsuri de dezvoltare a fondului vegetal existent, de salubrizare și întreținere a zonelor verzi;
  • întreprinde măsurile și formalitățile necesare pentru toaletarea sau defrișarea arborilor din unitățile de învățământ de pe raza sectorului 6;
  • execută lucrări de amenajare, reparații și întreținere a locurilor de joacă în grădinițe;
  • asigură mentenanța clădirilor unităților de învățământ preuniversitar de stat de pe raza Sectorului 6; 
  • intervine în baza dispozițiilor primite de la directorul executiv la remedierea defecțiunilor și avariilor care apar la instalațiile și utilitățile unității de învățământ folosind personalul calificat propriu, precum și personalul administativ al unității de învățământ în care s-a produs avaria;
  • execută lucrări de întreținere și reparații de mică amploare, lucrări detereminate de uzura sau degradarea normală și care au ca scop menținerea stării tehnice a construcțiilor și instalațiilor aferente întocmind la terminarea lucrărilor documentele pentru justificarea consumurilor de materiale și de manoperă.

Aveți acasă deșeuri din categoria celor periculoase? Din septembrie 2023, le colectăm gratuit, în pubela ROȘIE!

Începând cu 23 septembrie 2023, puteți aduce deșeurile periculoase de uz casnic la 5 centre de colectare cu aport voluntar din Sectorul 6:

  • Str. Poarta Sărutului intersecție cu Valea Ialomiței (ANL1);
  • Str. Pasărea în Văzduh intersecție cu Pupăza cu Moț (ANL2);
  • Bd. 1 Mai nr. 49 (lângă Auchan);
  • Bd. Timișoara nr. 35;
  • Str. Liniei intersecție cu str. Timonierului

Containerele roșii, destinate acestui tip de deșeuri vor rămâne permanent în aceste puncte de colectare.

Ce intră în categoria deșeurilor periculoase

În categoria deșeurilor periculoase de uz casnic intră o gamă variată de produse pe care le avem cu toții în gospodărie:

  • Vopsea pe bază de ulei sau latex;
  • Spray-uri de vopsea;
  • Diluant de vopsea, lacuri;
  • Substanțe pentru etanșare;
  • Spray-uri de gândaci, insecte și rozătoare;
  • Îngrășăminte, pesticide, erbicide;
  • Spray-uri cu aerosoli;
  • Produse de curățenie;
  • Lac de unghii și acetonă;
  • Combustibili;
  • Azbest;
  • Lichid de frână;
  • Ulei auto;
  • Toner de imprimantă;
  • Baterii;
  • Solvenți, lipici;
  • Ciment;
  • Becurile fluorescente;
  • Seringi;
  • Medicamente,

De ce sunt periculoase aceste deșeuri?

Fiindcă pot fi explozive, cancerigene și/sau ecotoxice. Să luăm ca exemplu bateriile, de care ne folosim zi de zi. Devenite deșeuri, sunt extrem de nocive. Acestea conțin metale grele toxice, precum: mercur, cadmiu, nichel și plumb. După utilizare, bateriile continuă să genereze substanțe toxice și pot polua mediul pentru 50 de ani.  O baterie cu diametrul de 2 centimetri poate contamina un metru pătrat de sol! Mercurul este cea mai periculoasă substanță din baterii, elimină compuși cancerigeni în contact cu apa; Plumbul afectează sistemul nervos și organele excretoare și reproducătoare, iar nichelul poate cauza probleme de piele și afectează căile respiratorii;  Cadmiul este cancerigen și produce leziuni grave; Litiul, prezent în unele baterii, poate afecta grav sistemul nervos, rinichii, căile respiratorii și inima.

Gestionarea ineficientă a deșeurilor periculoase poate avea efecte negative grave: îmbolnăviri în lanț, contaminarea resurselor planetei sau catastrofe ecologice. Altfel spus: mult mai multe probleme de mediu pentru copiii și nepoții noștri! Iar unele puteau fi prevenite de noi, părinții și bunicii lor!

Contribuie ACUM la un mediu mai sănătos pentru generațiile viitoare!

 

Ne bucurăm că în comunitatea noastră avem persoane care iubesc animalele și își doresc să le ofere o viață mai bună. Dar...
Pâinea sau resturile alimentare aruncate pe spațiile verzi și pe trotuare nu ajung la păsările sau animalele comunitare, cum s-ar putea crede. În schimb, aceste resturi atrag și îngrașă șobolanii, care se înmulțesc rapid și pot deveni un adevărat pericol pentru sănătatea noastră. 

ȘTIAI CĂ

-    Păsările din zona noastră nu sunt dependente de alimentația umană. Ele au dezvoltat abilități pentru a-și asigura hrana, iar o dietă bazată pe pâine albă, covrigi sau pufuleți poate fi dăunătoare pentru sănătatea păsărilor. Acestea pot dezvolta o boală numită „aripa de înger”, afecțiune care se manifestă printr-o poziție nefirească a aripilor.
-    Dar nu doar șobolanii sunt atrași de resturile de mâncare aruncate pe jos. Pisicile comunitare sunt și ele tentate să se hrănească, iar aceasta nu este o soluție benefică nici pentru sănătatea lor.