2024-07-03
22 locuințe ANL, pentru tinerii de maxim 35 de ani, din Cartierul Brâncuși, sunt libere și pot fi închiriate. Este vorba despre 19 garsoniere și trei apartamente cu două camere.
Tinerii interesați de obținerea unei astfel de locuințe pot depune dosarele (cerere și actele necesare) fie online (la adresa de e-mail [email protected]), fie la Biroul Unic (relocat temporar pe Calea Plevnei nr. 234), fie prin poștă.
Dosarele depuse până la 31 decembrie 2024 vor fi analizate de Comisia Socială în februarie 2025, pentru a întocmi lista cu ordinea de prioritate pentru repartizarea locuințelor.
Condițiile pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții, dar și criteriile de ierarhizare a dosarelor și stabilire a ordinii de prioritate pentru repartizarea locuinţelor ANL, în Sectorul 6, au fost stabilite în urma HCL nr. 128/24.05.2024.
Chiria pentru o locuință ANL se calculează în funcție de veniturile persoanei care primeşte repartiţia, localitatea în care se află locuința, costurile de administrare și întreținere a spațiului.
Mivelul minim stabilit prin lege al chiriei în locuințele ANL, în București, este de 87 lei pentru o garsonieră și 121 lei pentru un apartament cu două camere.
Legea 152/1998 prevede că nivelul maxim al chiriei nu poate depăşi:
1. Titularul cererii de repartizare a unei locuinţe pentru tineri, destinată închirierii, trebuie să fie major și să aibă până la 35 de ani la data depunerii cererii şi să poată primi repartiţie pentru locuinţă în cel mult 60 de luni de la împlinirea acestei vârste.
2. Titularul cererii de locuinţă şi ceilalţi membri ai familiei acestuia - soţ/soţie, copii şi/sau alte persoane aflate în întreţinerea acestuia - trebuie să nu deţină şi să nu fi deţinut o altă locuinţă în proprietate şi/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unităţii administrativ-teritoriale sau a unităţii în care îşi desfăşoară activitatea, în municipiul Bucureşti.
3. Titularul cererii de locuință trebuie să aibă locul de muncă pe raza Sectorului 6.
Atenție! Solicitanții înscriși în lista de priorități, cu respectarea criteriilor de la pct. 1, 2 și 3, care nu pot beneficia de repartizarea unei locuințe în limita fondului disponibil în anul respectiv, pot primi repartiții în anii următori, în limita fondului disponibil în fiecare an și în noua ordine de prioritate stabilită.
Fiecare dosar va primi un punctaj în parte, în funcție de următoarele criterii de ierarhizare:
1. Situaţia locativă actuală
1.1. Chiriaş în spaţiu din fond locativ privat ...... 10 puncte
1.2. Tolerat în spaţiu ..................................................... 7 puncte
1.3. Suprafaţa locuibilă deţinută (cu chirie, tolerat în spaţiu): - mp/locatar –
a) mai mare de 15 mp şi până la 18 mp inclusiv ....... 5 puncte
b) mai mare de 12 mp şi până la 15 mp inclusiv ....... 7 puncte
c) 8 mp şi până la 12 mp inclusiv .................... ................9 puncte
d) mai mică de 8 mp ................................. ............................10 puncte
NOTĂ:
2. Starea civilă actuală
2.1. Starea civilă:
a) căsătorit ........................... 10 puncte
b) necăsătorit .......................... 8 puncte
2.2. Nr. de persoane în întreţinere:
a) Copii
- 1 copil ............................... 2 puncte
- 2 copii ............................... 3 puncte
- 3 copii ............................... 4 puncte
- 4 copii ............................... 5 puncte
- > 4 copii ........................... 5 puncte + 1 punct pentru fiecare copil
b) alte persoane, indiferent de numărul acestora ........ 2 puncte
3. Starea de sănătate actuală
Boala de care suferă solicitantul sau un alt membru al familiei ori aflat în întreţinere necesită, potrivit legii, însoţitor sau o cameră în plus ............. 2 puncte
4. Vechimea cererii solicitantului
4.1. până la 1 an ...................... 1 punct
4.2. între 1 şi 2 ani .................. 3 puncte
4.3. între 2 şi 3 ani .................. 6 puncte
4.4. între 3 şi 4 ani .................. 9 puncte
4.5. pentru fiecare an peste 4 ani ..... 4 puncte
5. Nivelul de studii şi/sau pregătire profesională
5.1. fără studii şi fără pregătire profesională .......... 5 puncte
5.2. cu şcoală generală, fără pregătire profesională şi/sau cu specializare la locul de muncă ........... 8 puncte
5.3. cu studii medii, fără pregătire profesională şi/sau cu specializare la locul de muncă .......... 10 puncte
5.4. cu pregătire profesională, prin studii medii sau profesionale de specialitate şi/sau prin studii superioare de scurtă durată ......... 13 puncte
5.5. cu studii superioare .......... 15 puncte
6. Situaţii locative sau sociale deosebite
6.1. tineri proveniţi din case de ocrotire socială şi care au împlinit 18 ani ......... 15 puncte
6.2. tineri care au adoptat sau adoptă copii ......... 10 puncte
6.3. tineri evacuaţi din case naţionalizate ........... 5 puncte
7. Venitul mediu net lunar/membru de familie
7.1. mai mic decât salariul minim pe economie ......... 15 puncte
7.2. între salariul minim pe economie şi salariul mediu net pe economie ......... 10 puncte
NOTE:
Pe lângă cererea pentru obținerea unei locuințe ANL, dosarul trebuie să conțină și următoarele acte:
1. Declarație notarială, dată la data depunerii cererii de către solicitant și membrii majori ai familiei acestuia, din care să rezulte că, solicitantul și familia sa (prin familie se înțelege solicitant, soț/soție și copiii care vor fi nominalizați, iar pentru solicitantul necăsătorit se va preciza starea civilă), până la data depunerii cererii, nu deține și nu a deținut o altă locuință în proprietate și/sau nu este beneficiarul unei alte locuințe cu chirie, proprietate de stat, proprietate a unității administrativ-teritoriale sau a unității în care își desfășoară activitatea, în municipiul București. Tot în declarație, solicitantul va preciza unde și în ce calitate locuiește în fapt familia sa - original;
2. Certificatul de căsătorie al solicitantului sau, după caz, acte care atestă desfacerea căsătoriei (dacă este cazul);
3. Actul de identitate al solicitantului și soțului/soției (dacă este cazul);
3.1. Dovada domiciliilor avute până la data depunerii cererii - pentru solicitant şi, după caz, familia acestuia (soţia/soţul, copiii majori), pe baza adeverinţei eliberată de direcţia locală de evidenţă a persoanelor, la care solicitantul (și soțul/soția, copiii majori, dacă este cazul) este arondat cu domiciliul;
4. Certificatele de naştere ale copiilor sau actele de identitate (dacă este cazul);
5. Pentru copiii rezultaţi din concubinaj, recunoscuţi de tată, se va prezenta hotărâre judecătorească de încredinţare a minorilor (stabilire a domiciliului minorilor);
6. Dovada calităţii în care solicitantul (și soțul/soția, copiii, dacă este cazul) locuieşte la adresa de domiciliu. În acest sens va prezenta, după caz:
7. Solicitantul care are domiciliul în locuință naționalizată și a fost evacuat de la adresa de domiciliu, va prezenta hotărâre judecătorească de evacuare/notificare în vederea evacuării, precum și procesul-verbal de punere în aplicare a hotărârii/notificării;
8. Dacă solicitantul nu locuiește la adresa la care are domiciliul, va preciza acest lucru în declarația de la punctul 1 și va prezenta contractul locuinței unde locuiește în fapt, la care anexează schița acesteia și actele de identitate ale persoanelor care au domiciliul și locuiesc la respectiva adresă;
9. Solicitantul care are calitatea de tolerat în spațiu la adresa unde locuiește va prezenta actele de identitate ale persoanelor care locuiesc şi au domiciliul la aceeași adresă. Pentru copiii cu vârsta sub 14 ani, se vor prezenta certificatele de naştere;
10. Solicitantul care are domiciliul şi/sau locuieşte în apartament la bloc va prezenta adeverinţă de la asociaţia de proprietari în care să se precizeze numele și prenumele persoanelor care locuiesc și pentru care se plătesc cote de întreţinere aferente apartamentului respectiv;
11. În cazul în care, solicitantul și, după caz, soţia/soţul, după data de 01.01.1990, au avut domiciliul în municipiul București și la alte adrese faţă de cea actuală, urmează să fie prezentate şi actele domiciliilor anterioare, respectiv:
12. Dovada studiilor absolvite de solicitant
13. Dacă este cazul:
13.1 Documente privitoare la starea de sănătate actuală, potrivit cărora se acordă dreptul la însoțitor sau o cameră în plus, pentru solicitant sau un alt membru al familiei (soț/soție, copii), dacă este cazul:
13.2 Tinerii proveniți din case de ocrotire socială și care au împlinit 18 ani vor prezenta acte doveditoare în acest sens;
13.3 Tinerii care au adoptat sau adoptă copii vor prezenta acte care atestă acest lucru;
14. Dovada locului de muncă al solicitantului prin:
15. Dovada veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni, de membrii ai familiei solicitantului (soț/soție, copii), care nu au loc de muncă dar realizează venituri, altele decât cele salariale (dacă este cazul):
În perioada de evaluare a dosarelor, Comisia Socială poate solicita și alte documente relevante din categoria celor de mai sus, cu menționarea termenului limită până la care se permite completarea dosarelor, cu clarificările solicitate.