Home

Direcția Generală Economică

Direcția Generală Economică

Direcția Generală Economică asigură managementul financiar al instituției, prin gestionarea veniturilor și cheltuielilor bugetului local al Primăriei Sectorului 6 şi al Consiliului Local al Sectorului 6.

Are în subordine:

  • Serviciul Buget-Financiar,
  • Serviciul Contabilitate,
  • Serviciul Administrativ și Logistică,
  • Compartimentul Monitorizarea Serviciilor Publice,
  • Compartimentul Protecția Muncii și PSI,
  • Compartimentul Guvernanță Corporativă.

Câteva dintre principalele atribuții

  • coordonează activitatea de elaborare şi stabilire a necesarului de credite bugetare pentru aparatul de specialitate, serviciile publice și activitățile de interes local, ordonatori de credite secundari și terțiari de la nivelul subdiviziunii administrativ-teritoriale sector 6;
  • centralizează proiectul bugetului consolidat de venituri și cheltuieli al Sectorului 6 și rectificările acestuia;

După aprobarea de către autoritatea deliberativă, introduce bugetul:

  • în FoxPro (programul Ministerului de Finanțe) și îl transmite către Activitatea de Trezorerie și Contabilitate a Municipiului București, în termen de 5 zile de la aprobare,
  • în Forexebug – sistemul național de raportare;

Întocmește pentru aparatul de specialitate al primarului și centralizează la nivelul subdiviziunii administrativ-teritoriale sector 6 proiectul bugetului consolidat pentru anul următor și estimările pentru următorii trei ani.

Gestionează sumele alocate Sectorului 6 din fonduri la dispoziţia Guvernului.

Întocmeşte zilnic situaţia execuţiei bugetare şi urmăreşte încadrarea acesteia în limitele de cheltuieli aprobate prin bugetul consolidat pentru aparatul de specialitate.

Câteva dintre principalele atribuții

  • Efectuează facturarea cheltuielilor de întreţinere și a chiriilor, urmărește încasarea acestora, precum şi virarea la bugetul local în termen legal a sumelor încasate, după caz;
  • Asigură evidenţa contabilă a debitorilor şi transmite către departamentul juridic documentaţia în vederea recuperării acestora;
  • Întocmeşte situaţiile financiare lunare, trimestriale şi anuale privind activitatea Sectorului 6 al Municipiului Bucureşti;
  • Urmăreşte facturarea la timp a operatorilor economici-parteneri contractuali ai instituţiei, după caz;
  • Ţine evidenţa contractelor spaţiilor comerciale vândute în baza Legii 550/2002, rmărește încasarea contractelor cu plata în rate, aplică dobânzii şi penalităţi aferente, întocmește şi eliberează facturile aferente acestora, după caz<
  • Întocmeşte ordinele de plată, efectuează viramentele către furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări şi către bugetul public consolidat.
  • Asigură activitatea de secretariat la solicitarea conducătorilor instituției;
  • coordonează și monitorizează efectuarea serviciului de curățenie în cadrul Sectorului 6 al Municipiului București, cu respectarea prevederilor contractului încheiat;
  • asigură întreţinerea, igienizarea, dezinsecţia şi dezinfecţia spaţiilor instituţiei;
  • verifică modul de colectare al deșeurilor menajere inclusiv respectarea procedurii de colectare selectivă în incinta instituției;
  • verifică funcționarea aparatelor de aer condiționat, 
  • asigură întreţinerea şi buna funcţionare a dotărilor/instalaţiilor care deservesc clădirile pe care Sectorul 6 al Municipiului București le are în administrare și îşi desfăşoară activitatea, 
  • realizează reparații în clădirea instituţiei,
  • asigură paza.

Monitorizează modul de furnizare, în aria administrativă a Sectorului 6, a următoarelor servicii de utilități publice: alimentare cu apă, colectarea, canalizarea şi evacuarea apelor pluviale și a apelor uzate, alimentarea cu energie termică în sistem centralizat, salubrizare, iluminat public, alimentare cu gaze naturale. În acest scop, preia datele furnizate de operatorii de utilități publice și întocmește analize și rapoarte timestriale sau la cererea conducătorilor instituției, referitoare la asigurarea cantitativă și calitativă a serviciilor de utilități publice.

  • Elaborează instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă ţinând seama de particularităţile activităţii structurilor din instituție, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru și propunerea atribuţiilor şi răspunderilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce revin angajaților, corespunzător funcţiilor exercitate, și consemnarea în fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
  • întocmește planul de acţiune în caz de pericol grav şi iminent şi se asigură ca toţi angajații să fie instruiţi pentru aplicarea lui, ține evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific;
  • stabilește zonele care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, stabilește tipul de semnalizare necesar şi amplasarea acestora;
  • ţine evidenţa posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare, evidenţa posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic și monitorizarea funcţionării sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii;
  • verifică starea de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă și informarea angajatorului, în scris, asupra deficienţelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de muncă şi propunerea de măsuri de prevenire şi protecţie;
  • urmărește actualizarea planului de avertizare, a planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare.
  • Coordonează activitățile privind implementarea cerințelor legale, prevazute în cadrul Ordonanței de Urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu privire la organizarea și funcționarea întreprinderilor publice-societăți și asigură implementarea și respectarea acestor cerințe la nivelul societăților, gestionând relațiile cu și între organele de conducere;
  • solicită și centralizează, asigurând respectarea termenelor legale, fundamentări, analize situații, raportări și orice alte informații referitoare la activitatea societăților comerciale la care Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti este acționar;
  • evaluează eficiența activității administratorilor întreprinderilor publice pe baza îndeplinirii obiectivelor cuprinse în planul de administrare și a indicatorilor de performanță financiari și nefinanciari cuprinși în contractul de mandat;
  • sprijină activitatea de verificare a bugetelor și a conturilor de execuție a societăților comerciale la care Sectorul 6 al Municipiului Bucuresti este acționar sau deține controlul, în vederea avizării și aprobării acestora, în condițiile legii;
  • urmărește respectarea cerințelor legale cu privire la: transparența, raportarea financiară, controlul intern și administrarea riscurilor; conflictul de interese și tranzacțiile cu persoanele implicate;registrul informației corporative; responsabilitatea socială; sistemul de administrare al societății.

Primăria Sectorului 6, Calea Plevnei, nr.147-149

Telefon: 0376 204 319

E-mail: directiaeconomica@primarie6.ro

Schimbăm țarcurile pentru deșeurile reciclabile! În spatele gardurilor, deveniseră un focar de infecție. Fiecare arunca ce voia, inclusiv gunoi menajer, iar unii scormoneau printre deșeuri și le împrăștiau peste tot. Era o imagine de-a dreptul dezolantă! 

Din 6 mai, civilizăm! Cele 12 puncte de colectare înseamnă containere supraterane, organizate pe 5 fracții. Lângă ele, avem și două special amplasate pentru textile.

Unde sunt

  • Poarta Sărutului, intersecție cu Valea Ialomiței (ANL1)
  • Str. Pasărea în Văzduh, intersecție cu Pupăza cu Moț (ANL2)
  • Bd. 1 Mai nr. 49 (lângă AUCHAN)
  • Calea Giulesti nr. 252 (vis-a-vis de Institutul Pasteur)
  • Strada Fabricii, intersecție cu str. Apeductului
  • Valea Argesului, intersecție cu Valea Oltului
  • Bd. Timișoara nr. 27A
  • Piața Crângași
  • Str. Liniei, intersecție cu Str. Timonierului
  • Str. Performanței nr. 45
  • Drumul Taberei, intersecție cu Str. Târgu Neamț
  • Strada Apusului, nr. 11 (parcarea dintre Str. Apusului și Str. Apeductului)

Ce puteţi duce acolo

  • PLASTIC / METAL. Puteți arunca aici: PET-uri de suc, apă, bere, pungi, folii și ambajale curate de plastic, recipiente curate de produse cosmetice sau de curățenie (goale), cutii de lapte și ambalaje de iaurt (clătite în prealabil), doze de suc / bere, conserve, dopuri metalice, mici bucăți de fier, tablă, diverse metale;
  • HÂRTIE / CARTON: ziare, reviste, cărți, caiete, cataloage, broșuri, pungi curate de hârtie, ambalaje curate de carton;
  • STICLĂ: borcane curate, sticle de diverse băuturi, căni, pahare de sticlă
  • DEȘEURI PERICULOASE: baterii și acumulatori mici, cartuse și tonere de imprimantă, diluat, solvenți, acetonă, produse de curățenie (în recipiente bine închise), pesticide și îngrășăminte în ambalajul lor, spray-uri cu aerosoli, cartuse de gaz, substanțe pentru etanșare în ambalajul original (silicon, chit);
  • DEEE. Puteți aduce aici deșeuri electrice, electronice și electrocasnice de dimensiuni mici: mixer, fier de călcat, laptop, smartphone, imprimante, console, boxe, aparate foto.
  • TEXTILE: haine, draperii din material textil, covoare, covorașe, genți, încălțăminte. 

Sunt deschise non-stop, disponibile 24 de ore din 24!

ATENȚIE!

Deșeurile voluminoase, cele din construcții și renovări se colectează contra cost de către Urban SA, prin două metode:

  • Achiziționează online sau telefonic (021.413.91.15) saci speciali, care suportă 30 kg fiecare. Apoi stabilește cu operatorul ziua, ora și adresa de predare;
  • Comandă o platformă de 3 metri cubi și stabilește cu Urban ziua și ora ridicării ei. 

Aruncarea, abandonarea gunoaielor pe domeniul public se sancționează cu amendă cuprinsă între 200 și 5.000 de lei.

Vă rugăm să folosiți corect aceste puncte de colectare, să aruncați deșeurile responsabil și să păstrați curățenia. Și spațiul de afară este tot al nostru, al tuturor! 

Ne bucurăm că în comunitatea noastră avem persoane care iubesc animalele și își doresc să le ofere o viață mai bună. Dar...
Pâinea sau resturile alimentare aruncate pe spațiile verzi și pe trotuare nu ajung la păsările sau animalele comunitare, cum s-ar putea crede. În schimb, aceste resturi atrag și îngrașă șobolanii, care se înmulțesc rapid și pot deveni un adevărat pericol pentru sănătatea noastră. 

ȘTIAI CĂ

-    Păsările din zona noastră nu sunt dependente de alimentația umană. Ele au dezvoltat abilități pentru a-și asigura hrana, iar o dietă bazată pe pâine albă, covrigi sau pufuleți poate fi dăunătoare pentru sănătatea păsărilor. Acestea pot dezvolta o boală numită „aripa de înger”, afecțiune care se manifestă printr-o poziție nefirească a aripilor.
-    Dar nu doar șobolanii sunt atrași de resturile de mâncare aruncate pe jos. Pisicile comunitare sunt și ele tentate să se hrănească, iar aceasta nu este o soluție benefică nici pentru sănătatea lor.