Home

Măsuri de fluidizare pe Drumul Valea Largă!

Știri

Măsuri de fluidizare pe Drumul Valea Largă!

2025-03-18

Marţi, 18 martie, am obținut de la Comisia Tehnică de Circulație și Brigada Rutieră ca în intersecția Drumul Valea Largă cu Prelungirea Ghencea semaforul să funcționeze pe galben intermitent, în intervalele 06.00-11.00 și 16.00-21.00.

Colegii de la ADPDU Sector 6 au solicitat ca măsura să fie implementată pe parcursul întregii zile, dar nu s-a aprobat decât parțial.

Drumul Valea Largă, inaugurat în octombrie 2024

Primul bulevard construit de la zero în ultimii 35 de ani, în Capitală, Drumul Valea Largă a fost inaugurat în octombrie 2024. Măsoară aproape 1,5 km și face legătura între Prelungirea Ghencea și intersecția Bd. Timișoara – Valea Cascadelor. Este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei.

Înainte, Drumul Valea Largă era o uliță din pământ, fără spații dedicate pentru pietoni, bicicliști sau persoane cu dizabilități.

Demersurile pentru amenajarea drumului Valea Largă au fost începute în primăvara lui 2021, iar în septembrie 2023 a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor. Se știe că partea birocratică durează cel mai mult (obținerea avizelor, a autorizațiilor, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic etc.). În decurs de un an, a fost transformat într-o șosea modernă.

S-au făcut exproprieri în valoare de 34 de milioane de lei, la care s-au adăugat 23,7 milioane de lei lucrările. S-au extins / relocat rețele de termoficare, rețele ELCEN, lucrări de protejare a apeductelor Apa Nova, s-au introdus în subteran rețele de apă și canal și tot în subteran sunt cablurile operatorilor de telefonie, internet, electricitate.

Cum arată acum Drumul Valea Largă

Vechea uliță pe care încăpea o singură mașină, iar pietonii umblau cu cizme de cauciuc din cauza noroaielor a fost transformată într-o șosea lată de 34 de metri, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase și spații verzi între ele. Are 1,5 km lungime și este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei. 

Este compus din:

  • 4 benzi auto (două pe sens) de câte 3,5 metri fiecare (total parte carosabilă: 14 metri);
  • Pe mijloc, între cele două sensuri de circulație, este un spațiu verde cu lățimea de 4,4 metri;
  • Două piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 2 metri fiecare;
  • Alt spațiu verde cu lățimea de 1,3 metri delimitează pistele de biciclete de partea carosabilă;
  • O a treia zonă de spațiu verde, cu lățimea de 1,2 metri, delimitează pistele pentru biciclete de trotuare;
  • 2 trotuare de 3,1 metri fiecare, amplasate de o parte și de alta a arterei;
  • stații pentru transportul în comun;
  • sistem de iluminat și canale pentru preluarea apelor pluviale;
  • semaforizarea intersecției cu Bd. Timișoara.