Home

Ciprian Ciucu, 20 de răspunsuri despre programul „școala după școală”

Știri

Ciprian Ciucu, 20 de răspunsuri despre programul „școala după școală”

2022-09-20

Primarul Sectorului 6 Ciprian Ciucu a răspuns la 20 de întrebări puse de cetățeni despre Programul ”Școală după Școală”, în cadrul căruia elevii din 25 de unități de învățământ din Sector vor avea parte de activități instructiv-educative și de masa de prânz, compusă din trei variante la alegere, în intervalul orar 12.00-15.00.

”Așa cum v-am promis zilele trecute, revin cu răspunsuri la cele mai frecvente întrebări pe care mi le-ați adresat aici, legat de Programul "Școala după Școala" și nu doar. Înainte să trageți concluzii, țineți cont de faptul că Sectorul 6 finanțează cele mai multe locuri din tot Bucureștiul! Chiar și așa, nu reușim să acoperim tot necesarul, dar, acestea sunt, deocamdată, condițiile la care trebuie să ne raportăm. 15 școli și grădinițe au intrat sau urmează să intre în modernizări, iar alte cinci au fost gata anul trecut, acest lucru (pozitiv în esență) afectează universalitatea programului Școală după Școală. Construim creșe, grădinițe și școli la un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani”, a precizat primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu.

Iată cele 20 de întrebări și răspunsurile date de primarul Ciprian Ciucu

1. Școlile susțin că locurile sunt limitate și că elevii vor fi departajați în funcție de anumite condiții ce nu ne-au fost comunicate. Asta, deși în două săptămâni ar trebui ca programul să înceapă. Cum se va defășura totul, astfel încât să ne putem face alte planuri, în eventualitatea în care nu toți copiii vor fi acceptați?

Răspuns: Numărul maxim de elevi incluși în Programul "Școală după Școală" (SDS) este de 5.927, cel avizat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB), în funcție de sălile de clasă disponibile și de cadrele didactice care au dorit să intre în program. Acesta a fost transmis către Administrația Școlilor Sector 6, pentru a asigura finanțarea. Banii vin de la Primăria Sectorului 6.

În general, nu pot fi înscriși toți elevii la școlile unde se învață în două schimburi, întrucât o parte din clase este ocupată. Astfel că reprezentanții unităților de învățământ au fost nevoiți să elaboreze criterii de departajare care vor fi votate în consiliile de administrație din care fac parte profesorii și reprezentanți ai părinților și elevilor. În general, sunt criterii sociale. Spre exemplu, copilul crescut de un singur părinte are întâietate.

În ceea ce ne privește, pentru a rezolva problema spațiului, am demarat construirea a cinci after-school-uri. Unele vor fi gata la sfârșitul anului, începutul lui 2023.

2. Primăria susține că este un program pentru toți elevii din sector, ceea ce pare însă imposibil de implementat. Deci, Primaria păcălește cumva, nu?

Răspuns: Nu încercăm să păcălim pe nimeni. După cum este stipulat în hotărârea de Consiliu Local, Primăria asigură finanțare pentru toți elevii care pot participa în acest program, conform avizelor date de Inspectoratul Școlar.

5.927 de elevi au fost incluși de ISMB și, da, pentru toți asigurăm finanțare. Din păcate în Sectorul 6, ca în tot Bucureștiul de altfel, nu toate școlile au spațiul necesar disponibil pentru a desfășura Programul SDS.

3. La o școala care funcționează în două schimburi, unde are loc Programul SDS? În curtea școlii?

Răspuns: Din păcate, la școlile care funcționează în două schimburi și nu au spații libere, SDS nu se poate desfășura.

4. Când și cum se fac înscrieri?

Răspuns: Înscrierile se fac la fiecare școală în parte, vă rugăm luați legătura cu conducerea școlii pentru detalii.

5. Ar fi de precizat că nu sunt locuri suficiente pentru toți copiii care au nevoie. De exemplu, Școala 206 ne-a comunicat că numărul de locuri e limitat și ca vom fi informați care sunt criteriile de departajare.

Răspuns: Așa cum am precizat mai sus, asigurăm finanțarea pentru locurile avizate de către Inspectoratul Școlar. Nu putem interveni asupra criteriile stabilite.

6. Când aprobați cererile grădinițelor pentru rechizite și materiale didactice?

Răspuns: Banii au fost alocați către Administrația Școlilor Sector 6 de Primărie. În acest moment, instituția este în curs de finalizare a licitației pentru achiziționarea rechizitelor. În următoarele două săptămâni, acestea vor ajunge la unități.

7. Care este procedura prin care putem solicita școlii program prelungit si cum ne putem exprima opinia asupra meniului dorit?

Răspuns: Părinții pot solicita școlii prelungirea programului contra cost, conform organizării interne a fiecărei unități de învățământ. Primăria Sectorului 6 finanțează programul, în intervalul orar 12.00-15.00. În tot acest timp, copiii au parte de activități instructiv-educative și de masa de prânz, compusă din trei variante, la alegerea școlii. Pentru a stabili varianta dorită, trebuie să discutați la școală și să vă puneți de acord și cu restul părinților.

8. Finanțați plata personalului didactic, pentru SDS, 15 ore pe săptămână, însă în programul de salarizare nu se pot accepta decât 8 ore pe săptămână. În acest caz, cum să impui unui cadru didactic să muncească 15 ore pe săptămână și să-l plătești doar 8?

Răspuns: Salarizarea personalului didactic nu intră în atribuțiile Primăriei. Noi ne facem datoria și asigurăm finanțarea, potrivit solicitărilor și grilei oficiale de plată. Modalitatea de împărțire a orelor între cadrele didactice trebuie să o găsească școala împreună cu ISMB.

9. Cui se adresează acest program până la ora 15.00? Mămicilor casnice? Asistaților social? Majoritatea părinților lucrează până la ora 17.00.

Răspuns: Am precizat că primele trei ore sunt finanțate de Primărie. În Hotărârea de Consiliu Local este prevăzută posibilitatea de prelungire a programului până la ora 18.00, contra cost. Bugetul este limitat și a fost votat de consilierii locali în această formă.

10. Se poate adăuga în articol și lista unităților din Sectorul 6 care vor avea acest program?

Răspuns: Lista a fost adăugată. Le găsiți aici.

11. La Liceul Eugen Lovinescu ni s-a spus că nu se știe nimic, că momentan nu se fac cereri. S-au făcut doar niște liste cu doritorii! Ce să înțeleg?

Răspuns: Eugen Lovinescu este pe listă. Școala se ocupă de primirea cererilor.

12. La Școala 198 nu avem acest program. Clasele mici sunt în număr foarte mare comparativ cu alte școli.

Răspuns: Este o situație pe care o cunoaștem. Știu unde este localizată școala, știu și care este problema. Din păcate, sunt multe școli în această situație. Mulți părinți din comunele limitrofe își fac vize de flotant, pentru a-și înscrie copiii în Sectorul 6, deși autoritățile locale din localitățile respective ar trebui să ia măsuri și să construiască noi corpuri. Căutăm soluții, dar este o problemă care nu poate fi rezolvată peste noapte.

13. Aveți ceva vești despre Școala 164? Ar fi trebuit să fie finalizată la 31 august și este al 2-lea an când copiii învață la Școala 205.

Răspuns: Din cauza eliberării avizelor de către instituții externe (de exemplu ISU), lucrările la Școala 164 au început mult mai târziu decât au preconizat cei de la Administrația Școlilor. În acest moment, contractul cu constructorul are ca termen de finalizare 31 martie 2023. Având în vedere că intenționăm să și dotăm școala cu mobilier/echipamente noi, se va termina reabilitarea/modernizarea până la finalul acestui an școlar. Voi fi atent ca să nu existe nicio altă întârziere și voi pune presiune pentru respectarea termenelor.

14. La școală ni s-a comunicat că nu se știe când începe, dacă începe, că nici nu s-a lansat licitația pentru masă. Și că există niște criterii sociale de care se ține cont pentru aprobare. Despre prelungirea programului, după ora 15.00, nici nu s-a pus problema măcar.

Răspuns: Pe 3 octombrie va începe Programul. Administrația Școlilor va respecta acest termen, altfel voi lua măsuri drastice. Licitația pentru masa de prânz este aproape finalizată și poate fi vizualizată în sistemul Electornic de Achiziții Publice de oricine este interesat.

15. La noi la școală nu au început înscrierile.

Răspuns: Școlile au depus dosare de avizare pentru acest program la Inspectoratul Școlar. În documente a fost precizat numărul maxim de locuri pe care școlile îl au pentru desfășurarea SDS.

După începutul anului școlar, se fac înscrierile, ceea ce generează acest decalaj între începutul anului școlar și începerea propriu zisă a programului.

16. O listă cu școlile care vor oferi acest serviciu public exista undeva. Întreb pentru că la Școala 117 ni s-a spus că acest program nu va fi demarat, din diverse motive. Cel mai frecvent fiind că școala trebuie să intre în reabilitare.

Răspuns: Într-adevăr! Școala 117 va intra alături de alte șapte instituții de învățământ, într-un amplu proces de eficientizare energetică și modernizare. Programul se va desfășura, însă, până la relocare.

17. Aveți resursă umană pentru acest program? Ați anunțat 15 ore/săptămână, dar plătite, câte? Am înțeles că doar 8 ore vor fi plătite cadrele didactice. Le veți obliga să facă voluntariat pentru cele 7 ore neplătite ? Sau am înțeles greșit?

Răspuns: Școlile care desfășoară acest program au fost avizate de Inspectoratul Școlar. Primăria plătește două ore și încă o oră partea de masă. Școlile decid modalitatea de prelungire și de plată a programului, prin consiliile de administrație.

18. Nu înțeleg cum acest program este pentru toți copiii când locurile sunt limitate?! La Școala 197 sunt 85 de locuri, în condițiile în care sunt 8 clase de pragătitoare și câte 5-7 clase pt 1-4.

Răspuns: Locurile sunt limitate din cauza lipsei de spațiu din școli. Primăria asigură finanțare pentru toți elevii care pot participa în acest program, conform avizelor date de Inspectoratul Școlar. 5.927 de elevi au fost incluși de ISMB.

19. Școlile din Sectorul 6 care au after, de la ora 15.00- 17.30, cer 500 lei. Este foarte scump. Când am întrebat de ce atât de mult au spus că atâta este chiria către primărie. Ați spus că părinții vor plăti maximum 250 de lei.

Răspuns: Școlile de stat din Sectorul 6 nu plătesc niciun fel de chirie către Primărie. Însituția le susține financiar.

20. Acest program nu este valabil pentru toți copiii? Indiferent de veniturile părinților?

Răspuns: Locurile sunt limitate din cauza lipsei de spațiu din școli. Primăria asigură finanțare pentru toți elevii care au fost incluși în acest program, conform avizelor date de Inspectoratul Școlar. Acolo unde sunt mai multe cereri decât locuri, reprezentanții unităților de învățământ stabilesc și impun criterii de selecție.