Home

Drumuri

Drumuri

4 drumuri de pământ, fără utilități, vor fi în curând transformate în străzi civilizate. Sunt proiecte inițiate de la zero, pentru care am aplicat în vederea obținerii de fonduri prin PNRR. Este vorba despre Strada Valea Largă, Drumul Roții, Drumul Osiei și Drumul Belșugului. Primul tronson (și cel mai mare) al Drumului Osiei a fost finalizat și dat în folosință la 10 septembrie 2023. 

Pe alte drumuri se reabilitează sistemul rutier (Str. Viscolului, Str. Boja) sau se extind rețelele de apă și canalizare (Str. Drenajului, Drumul Mănăstirea Govora, Drumul Mănăstirea Văratec sau Drumul Mănăstirea Sihăstria).

Se va moderniza sistemul rutier și pe str. Amilcar Săndulescu, stradă aflată într-o stare avansată de uzură. Primăria Sectorului 6 va solicita Consiliului General al Municipiului București să emită o hotărâre pentru aprobarea declanșării propunerii de expropriere pentru imobilele situate pe amplasamentul lucrării. „Acum avem studiul de fezabilitate, proiectul este urnit. Când ne apucăm de el? Probabil că în vară, dacă Primarul General va pune proiectul cu exproprierile pe ordinea de zi și dacă Consiliul General va vota, dat fiind că este nevoie de vot cu majoritate calificată de două treimi”, a explicat primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu. 

Măsoară aproape 1,5 km și face legătura între Prelungirea Ghencea și intersecția Bd. Timișoara – Valea Cascadelor. Este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei. În prezent, Drumul Valea Largă este din pământ, fără spații dedicate pentru pietoni, bicicliști sau persoane cu dizabilități.

Va fi construit de la zero!

Drumul modernizat va avea o lățime de 34 de metri, fiind compus din:

  • 4 benzi auto (două pe sens) de câte 3,5 metri fiecare. Partea carosabilă va avea lățimea totală de 14 metri;
  • Pe mijloc, între cele două sensuri de circulație, va fi un spațiu verde cu lățimea de 4,4 metri;
  • Două piste de biciclete pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 2 metri fiecare;
  • Alt spațiu verde cu lățimea de 1,3 metri va delimita pistele de biciclete de partea carosabilă;
  • O a treia zonă de spațiu verde, cu lățimea de 1,2 metri, va delimita pistele pentru biciclete de trotuare;
  • 2 trotuare de 3,1 metri fiecare, amplasate de o parte și de alta a arterei;
  • stații pentru transportul în comun;
  • sistem de iluminat și canale pentru preluarea apelor pluviale;
  • semaforizarea intersecției cu Bd. Timișoara.

Stadiul lucrărilor

Demersurile pentru amenajarea acestui drum au fost începute în primăvara lui 2021. Se știe că partea birocratică (obținerea avizelor, a autorizațiilor, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic etc.) durează cel mai mult.

Până acum a fost efectuat studiul de prefezabilitate și de fezabilitate, studiu de trafic, s-a obținut autorizația de construire, s-au făcut exproprieri în valoare de 34 de milioane de lei, au fost încheiate contracte pentru extindere/relocare rețele de termoficare, rețele ELCEN, lucrări de protejare a apeductelor Apa Nova. Sunt în desfășurare lucrările de introducere a rețelelor de apă și canal.

La 12 septembrie 2023, primarul Ciprian Ciucu a semnat contractul pentru execuția lucrărilor. 

Valoarea totală a contractului este de 20.543.714 lei, cu TVA – cel mai mic preț ofertat.

Execuția propriu-zisă a lucrărilor va dura 12 luni.

Face legătura între Sectorul 6 din Iuliu Maniu și comuna Chiajna, județul Ilfov. Deservește o zonă populată, într-o continuă dezvoltare.

În prezent, este un drum de pământ, impracticabil, fără trotuare.

Va fi transformat într-o șosea modernă de 654 metri liniari și o suprafață 7.317 mp, cu două benzi de circulație, trotuare cu lățime cuprinsă între 2 și 3,47 metri și mulți copaci plantați de o parte și de alta.

Valoarea investiției este de 6.326.571 lei (fără TVA).

Stadiul lucrărilor

  • Au fost efectuate exproprierile;
  • În colaborare cu Apa Nova s-a urgentat introducerea conductei de apă, în lucru fiind proiectarea și ulterior execuția rețelei de canalizare;
  • Apoi, Primăria Sectorului 6 va încheia un contract de execuție lucrări pentru protejarea unui canal dublu casetat, aparțind Apa Nova;
  • Abia după toate acestea se pot demara lucrările de modernizare a sistemului rutier. Mai exact, lucrările vor începe în 2024.

Leagă Sectorul 6 de Chiajna. Era un drum aflat într-o stare avansată de degradare, plin de gropi, fără trotuare. După fiecare ploaie, bucureștenii erau nevoiți să poarte cizme de cauciuc până la Bd. Iuliu Maniu.

La finalul lucrărilor, va respecta toate standardele de calitate și de siguranță: va fi asfaltat, vor fi construite trotuare cu lățime de 1,5 – 3 metri, prevăzute cu alveole pentru copaci, piste de biciclete. Lungimea acestui drum este de 770 de metri, iar lățimea părții carosabile variază între 7 și 12 metri

Valoarea lucrărilor este de 24.018.365 de lei, fără TVA.

Stadiul lucrărilor

Primul tronson - finalizat și deschis circulației

Lucrările au început în iunie 2023, iar la 10 septembrie 2023 primul tronson (de la intersecția cu Iuliu Maniu spre Chiajna) a fost gata.

Are o lungime de aproape 600 metri, două benzi de circulație, trotuare prevăzute cu alveole pentru copaci, stâlpi de iluminat, piste de biciclete pe ambele sensuri (cu lățimea de 1,5 m fiecare), stații STB. Primii 200 de metri de carosabil, de la Bd. Iuliu Maniu, au 4 benzi cu lățimea de 3 metri fiecare (o bandă de acces spre complex și 3 benzi de ieșire spre Iuliu Maniu). Au fost plantați 60 de arțari. Lucrarea a costat 7,3 milioane de lei cu TVA. Două treimi din costul proiectului sunt asigurate prin programul guvernamental Anghel Saligny, pentru care am aplicat încă din noiembrie 2021.

Pe perioada lucrărilor s-a circulat pe un singur sens, lucrările desfășurându-se pe sensul opus.

Urmează lucrările la tronsonul 2

Tronsonul 2 are o lungime de circa 300 de metri și urmează să fie și el reabilitat. Doar că aici se așteaptă ca instanța să dea decizia de expropriere. O societate italiană blochează lucrarea pentru doar 1,5 metri lățime.

Se află între Bd. Iuliu Maniu și Drumul Ciorogârla. Este un drum parțial asfaltat pe primul tronson (dinspre Iuliu Maniu), apoi continuă ca drum de pământ.

După amenajări, va deveni un drum ce respectă toate standardele de calitate, cu o lungime total de 775 de metri, trotuare cu lățime de 0,75 – 2,40 metri și carosabil cu lățime cuprinsă între 3,50 și 6 metri.

Valoarea investiției se ridică la 5.420.138 lei, fără TVA.

Stadiul lucrărilor

Studiul de fezabilitate este gata, iar exproprierile sunt pe final. Urmează intabularea culoarului expropriat și constituirea comisiilor pentru analiza dosarelor celor expropriați. În toamna lui 2023 lansăm procedura pentru Studiul de Fezabilitate pentru extindere rețea apă-canal și procedura de achiziții pentru proiectare și execuție drum. 

Lucrările durează maximum 12 luni.