Două drumuri de pământ, fără utilități, au transformate în străzi civilizate. Este vorba despre Drumul Valea Largă și Drumul Osiei. Alte două drumuri urmează: Roții și Belșugului. Sunt proiecte inițiate de la zero, pentru care am aplicat în vederea obținerii de fonduri prin PNRR.
Pe alte drumuri se reabilitează sistemul rutier (Str. Viscolului, Str. Boja) sau se extind rețelele de apă și canalizare (Str. Drenajului, Drumul Mănăstirea Govora, Drumul Mănăstirea Văratec sau Drumul Mănăstirea Sihăstria).
Se va moderniza sistemul rutier și pe str. Amilcar Săndulescu, din Militari, stradă aflată într-o stare avansată de uzură. În aprilie 2024, Consiliul Local, la cererea primarului Ciprian Ciucu, a votat declanșarea exproprierilor, iar o lună mai târziu PMB a semnat documentul prin care se deschid conturile pentru banii de exproprieri. Mai departe, se pregătește documentația pentru începerea lucrărilor și procedura de întabulare. După obținerea tuturor avizelor pentru utilități de la Brigada Rutieră și Comisia Tehnică de Circulație din cadrul PMB, deschidem șantierul. Refacem partea carosabilă, amenajăm trotuare, plantăm copaci.
Primul bulevard construit de la zero în ultimii 35 de ani, în Capitală, a fost inaugurat în octombrie 2024. Măsoară aproape 1,5 km și face legătura între Prelungirea Ghencea și intersecția Bd. Timișoara – Valea Cascadelor. Este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei.
Înainte, Drumul Valea Largă era o uliță din pământ, fără spații dedicate pentru pietoni, bicicliști sau persoane cu dizabilități.
Demersurile pentru amenajarea drumului Valea Largă au fost începute în primăvara lui 2021, iar în septembrie 2023 a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor. Se știe că partea birocratică durează cel mai mult (obținerea avizelor, a autorizațiilor, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic etc.). În decurs de un an, a fost transformat într-o șosea modernă.
S-au făcut exproprieri în valoare de 34 de milioane de lei, la care s-au adăugat 23,7 milioane de lei lucrările. S-au extins / relocat rețele de termoficare, rețele ELCEN, lucrări de protejare a apeductelor Apa Nova, s-au introdus în subteran rețele de apă și canal și tot în subteran sunt cablurile operatorilor de telefonie, internet, electricitate.
Vechea uliță pe care încăpea o singură mașină, iar pietonii umblau cu cizme de cauciuc din cauza noroaielor a fost transformată într-o șosea lată de 34 de metri, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase și spații verzi între ele. Are 1,5 km lungime și este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei.
Face legătura între Sectorul 6 din Iuliu Maniu și comuna Chiajna, județul Ilfov. Deservește o zonă populată, într-o continuă dezvoltare.
În prezent, este un drum de pământ, impracticabil, fără trotuare.
Va fi transformat într-o șosea modernă de 654 metri liniari și o suprafață 7.317 mp, cu două benzi de circulație, trotuare cu lățime cuprinsă între 2 și 3,47 metri și mulți copaci plantați de o parte și de alta.
Valoarea investiției este de 6.326.571 lei (fără TVA).
Are aproape 1 km și leagă Sectorul 6 de Chiajna. Era un drum aflat într-o stare avansată de degradare, plin de gropi, fără trotuare. A FOST COMPLET REFĂCUT!
Lucrările au început în iunie 2023, iar primul tronson a fost gata trei luni mai târziu, în septembrie. Este de la intersecția cu Iuliu Maniu spre Chiajna și are o lungime de aproape 600 metri, două benzi de circulație, trotuare prevăzute cu alveole pentru copaci, stâlpi de iluminat, piste de biciclete pe ambele sensuri (cu lățimea de 1,5 m fiecare), stații STB. Primii 200 de metri de carosabil, de la Bd. Iuliu Maniu, au 4 benzi cu lățimea de 3 metri fiecare (o bandă de acces spre complex și 3 benzi de ieșire spre Iuliu Maniu). Au fost plantați 60 de arțari.
Pe perioada lucrărilor s-a circulat pe un singur sens, lucrările desfășurându-se pe sensul opus.
Ar fi trebuie să fie gata tot drumul încă din 2023, însă au fost blocate de o societate care a atacat exproprierile, pentru o bucată de doar 1,5 metri lățime. După rezolvarea litigiului, lucrările la tronsonul doi au început în februarie 2024 și au fost finalizate în mai, după trei luni. Tronsonul doi are aproape 300 de metri lungime și vine în continuarea tronsonului I cu câte o bandă pe sens, trotuare cu lățime variabilă (1,5 – 3 metri) și piste de biciclete pe ambele sensuri, late de câte 1,5 metri.
Lucrările la întreg Drumul Osiei au costat 20 de milioane de lei, cu tot cu exproprieri. Șapte milioane de lei din această sumă sunt fonduri nerambursabile, asigurate prin programul guvernamental Anghel Saligny.
Se află între Bd. Iuliu Maniu și Drumul Ciorogârla. Este un drum parțial asfaltat pe primul tronson (dinspre Iuliu Maniu), apoi continuă ca drum de pământ.
După amenajări, va deveni un drum ce respectă toate standardele de calitate, cu o lungime total de 775 de metri, trotuare cu lățime de 0,75 – 2,40 metri și carosabil cu lățime cuprinsă între 3,50 și 6 metri.
Valoarea investiției se ridică la 5.420.138 lei, fără TVA.
Studiul de fezabilitate este gata, iar exproprierile sunt pe final. Urmează intabularea culoarului expropriat și constituirea comisiilor pentru analiza dosarelor celor expropriați. În toamna lui 2023 lansăm procedura pentru Studiul de Fezabilitate pentru extindere rețea apă-canal și procedura de achiziții pentru proiectare și execuție drum.
Lucrările durează maximum 12 luni.