2024-10-26
Primul bulevard construit de la zero în ultimii 35 de ani, în Capitală, a fost inaugurat azi, în prezența primarului Ciprian Ciucu și a președintelui Senatului, Nicolae Ciucă. Este vorba despre Drumul Valea Largă din Sectorul 6. Înainte, era o „uliță” de pământ, îngustă, fără trotuare și plină de noroaie. În decurs de un an, „ulița” a fost transformată într-o șosea modernă de 1,5 km, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase și spații verzi între ele.
Drumul Valea Largă este cel mai nou, dar și cel mai complet, modern și verde bulevard din București. Un bulevard ca un parc, cu băncuțe, trotuare accesibilizate și aproximativ 1.000 de copaci plantați de-a lungul celor 1,5 km.
„Ne aflăm în Sectorul 6 pe noul bulevard Valea Largă. Acesta conectează Prelungirea Ghencea cu Bd. Timișoara. Este o lucrare pe care am făcut-o cu sprijinul Guvernului, de aceea l-am invitat și pe domnul Nicolae Ciucă pentru că o bună parte din finanțarea acestei lucrări este prin programul Anghel Saligny. Noul drum are toate utilitățile: canalizare, electricitate, gaze, iluminat, mobilier stradal. Pentru această lucrare a fost nevoie de exproprieri, iar lucrările au fost finalizate chiar înainte de termen.
Cel mai mult se bucură locuitorii din Sectorul 6, însă nu doar ei, pentru că actualul drum Valea Largă va degreva foarte mult cartierul Drumul Taberei și Valea Oltului, astfel se va putea ajunge mult mai ușor dinspre autostrada A1 Pitești - București către zona de sud a orașului”, a declarat în această dimineață primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu.
„La preluarea celui de-al doilea mandat al lui Ciprian Ciucu, am spus că este unul dintre primarii de top ai PNL, a fost ales cu 73%. Iată că se confirmă prin încă o realizare! Îl felicit și îi doresc cât mai multe proiecte duse la bun sfârșit”, a adăugat Nicolae Ciucă.
Demersurile pentru amenajarea drumului Valea Largă au fost începute în primăvara lui 2021, iar în septembrie 2023 a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor. Se știe că partea birocratică durează cel mai mult (obținerea avizelor, a autorizațiilor, studiul de fezabilitate, proiectul tehnic etc.).
S-au făcut exproprieri în valoare de 34 de milioane de lei, la care s-au adăugat 23,7 milioane de lei lucrările. S-au extins / relocat rețele de termoficare, rețele ELCEN, lucrări de protejare a apeductelor Apa Nova, s-au introdus în subteran rețele de apă și canal și tot în subteran sunt cablurile operatorilor de telefonie, internet, electricitate.
Vechea uliță pe care încăpea o singură mașină, iar pietonii umblau cu cizme de cauciuc din cauza noroaielor a fost transformată într-o șosea lată de 34 de metri, cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase și spații verzi între ele. Are 1,5 km lungime și este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei.
„Noi suntem printre primii locatari care ne-am mutat aici. Era un drum de pământ… Nu am crezut că se poate face așa ceva. Suntem super fericiți”, spune un cuplu ieșit la plimbare. „Curat, civilizat, cu trotuar coborât la nivelul șoselei, ceea ce e minunat pentru noi, care avem bebeluș în cărucior”, comentează o mămică. Pentru șoferi, este o reală plăcere să tranziteze lin și rapid zona unde până mai ieri își rupeau mașinile. Pistele s-au umplut și ele de bicicliști mari și mici, ieșiți la plimbare sau cu treabă. Inclusiv pe jos este plăcut să te plimbi într-o zi așa frumoasă, cu soare! Bulevardul este plin de verdeață, are circa 1.000 de copaci plantați, multe flori și băncuțe pe care să te relaxezi.
A mai rămas o singură lucrare de făcut: relocarea rețelelor de energie termică dinspre Bd. Timișoara. Va începe la primăvară, după ce Termoenergetica va opri furnizarea agentului termic. Până atunci, doar în acea zonă, circulația se face pe o singură bandă pe fiecare sens.