Home

Rabla Local

Campaniile primăriei

Rabla Local

rabla

„Rabla local” este un program al Ministerului Mediului, început în aprilie 2023 și derulat împreună cu administrațiile locale. Se adresează persoanelor fizice care dețin mașini cu o vechime mai mare de 15 ani.

Proprietarii acestor mașini au posibilitatea de a le da la casat și a primi în schimbul lor 3.000 de lei, fără obligația de a folosi banii la cumpărarea unei mașini noi. Singura condiție este că timp de 3 ani de la obținerea banilor nu vor putea cumpăra un autoturism cu o normă de poluare mai mică de Euro 5.

80% din sumă provine de la Ministerului Mediului, 20% de la primărie.

Prima etapă a programului este dedicată primăriilor

UAT-urile de la nivel național se înscriu în program, cerând finanțare pentru un anumit număr de autovechicule. Primăria Sectorului 6 s-a înscris încă din prima zi. A solicitat și primit finanțare maximă, pentru 5.000 de mașini. „Am optat să bugetăm pentru numărul maxim de mașini aprobat. Ne dorim să reducem cât se poate de mult gradul de poluare, să scăpăm străzile de mașinile uzate și abandonate, care blochează trotuare, adună mizerie și ocupă domeniul public”, a declarat primarul Ciprian Ciucu.

A doua etapă este destinată persoanelor fizice

  • Înscriere pe site-ul AFM

Din 31 iulie 2023, a venit rândul proprietarilor de mașini uzate să se înscrie în program. În această etapă, înscrierea se face pe site-ul AFM, la Programe de finanțare – Casarea autovehiculelor uzate. Pașii sunt simpli:

  • Creează-ți cont, dacă nu ai deja;
  • Depune cerere: selectează București (din stânga), Sectorul 6 al Municipiului București (din dreapta), completează-ți datele de contact, seria de șasiu a mașinii (sau a mașinilor), bifează 4 căsuțe cu declarații de proprie răspundere și apasă butonul verde, de Înscriere.

Perioada aceasta de înscriere durează până la 29 septembrie 2023.

Din octombrie, AFM trimite către Primăria Sectorului 6 lista celor înscriși. 

  • Înscriere la Primăria Sectorului 6

Persoanele care îndeplinesc condițiile din ghid vor fi selectate și notificate. Abia din acel moment, cei înscriși în program se pot adresa Primăriei Sectorului 6.

Dacă înscrierea pe site-ul AFM a durat câteva minute, și comunicarea cu Primăria Sectorului 6 va fi tot simplă, tot online.

Vei intra atunci în aplicația portal.primarie6.ro, îți vei crea cont (dacă nu ai deja), selectezi mașina transmisă pe site-ul AFM și bifezi niște declarații pe proprie răspundere. Nu-ți vom cere acte suplimentare și vom face în numele tău toate verificările necesare, conform ghidului AFM.

Semnarea contractului cu DGITL Sector 6 și casarea mașinii

Dacă te-ai înscris la Primăria Sectorului 6 în programul Rabla Local, trebuie să știi că, în perioada 3-7 noiembrie, vei primi un mail în care se va comunica dacă ești sau nu eligibil.

Vezi dacă dosarul tău e eligibil!

Lista finală cu cererile depuse pentru programul Rabla local poate fi consultată și aici

UPDATE: Aici poate fi consultată lista solicitanților declarați ca fiind eligibili ca urmare a redepunerii cererilor de înscriere în program

• În situația în care dosarul îți este respins, se va motiva ce condiții nu ai respectat. Sunt situații pe care nu le poți „remedia”, decât, eventual, condiția de a nu avea datorii la ANAF.

• Dacă dosarul este validat, ți se vor trimite pe mail toate informațiile cu pașii de urmat.

PASUL 1. În perioada 8-14 noiembrie, te așteptăn fizic la DGITL Sector 6 – sediul din Str. Brașov, nr. 25, pentru semnarea contractului de finanțare. Va trebui să ai la tine cartea de identitate, un extras de cont (pentru validarea contului și virarea banilor) și o declarație pe proprie răspundere a coproprietarului (dacă este cazul). Restul documentelor de semnat sunt deja pregătite, te așteaptă.

*ATENȚIE! Cei care au semnătură electronică pot trimite documentele semnate pe mail, la adresa [email protected].

PASUL 2. Ai la dispoziție o lună (15 noiembrie – 14 decembrie) pentru a duce mașina la casat. Tot în această perioadă trebuie să te întoarci la DGITL pentru depunerea cererii de scoatere din evidență. Nu uita să o radiezi din circulație, la Serviciul de Înmatriculări Auto!

PASUL 3. După 15 decembrie, DGITL are la dispoziție 5 zile lucrătoare pentru a trimite către Direcția Economică din cadrul Primăriei Sectorului 6 lista celor care au finalizat toată procedura, pentru virarea banilor în cont.

PASUL 4. În termen de 10 zile lucrătoare, Direcția Economică va vira cei 3.000 de lei. Îi vei primi, cel mai probabil, în ultima săptămână din decembrie.

Cine poate beneficia de programul Rabla local

Programul se adresează doar persoanelor fizice, care trebuie să respecte următoarele condiții:

  • Să aibă domiciliul sau reședința în Sectorul 6, unde se află în evidențele fiscale mașina pentru care solicită finanțare;
  • Să dețină un autovehicul uzat, cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani și cu o normă de poluare EURO 3 sau mai mică. Mașina să fie înmatriculată pe numele solicitantului de cel puțin 5 ani și să fie în evidențele fiscale ale primăriei;
  • Să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuților către bugetul local și cel de stat;
  • Să nu aibă condamnări definitive pentru infracțiuni împotriva mediului;
  • Să nu folosească aceeași mașină pentru a obține alte finanțări din alte programe.

De ce să te înscrii în program

  • Scapi de grija mașinii lăsate pe stradă, în locuri nepermise;
  • Eviți ridicarea mașinii. Pentru a o recupera, trebuie să plătești o taxă de 500 de lei;
  • Dacă nu o ridici în termen de 5 zile din parcul auto, Poliția Locală îți va aplica o amendă cuprinsă între 1.000 și 2.000 de lei;
  • Dacă o duci la casat, primești în schimbul ei 3.000 de lei, fără nicio obligație.

Procedură și anexe

Toate detaliile despre întreaga procedură găsiți mai jos:

Procedura de derulare a programului privind casarea autovehiculelor uzate

Anexa nr. 1 – Cerere de înscriere în Programul privind casarea autovehiculelor uzate

Anexa nr. 2 - Declaraţie coproprietar

Anexa nr. 3 - Contract de finanţare